Dissabte 27 de novembre ens ho varem passar d'allò més bé baixant pels corriols que ens va mostrar en José.

T'apuntes a la propera pedalada?
> Comentar <
Les presses del dia a dia, els horaris laborals i les responsabilitats fora de casa fan que es porti una vida molt més estressada que fa uns anys. Sovint, diverses raons impedeixen tenir el temps suficient per dedicar-lo a fer la compra, cuinar... Aquests canvis en l’estil de vida, cada cop més marcat a Europa, fa que sigui més còmode dinar fora de casa, a la feina o en restaurants. En concret, i segons la Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), a Espanya prop del 60% de la població menja en restaurants de menú, menjar ràpid o menjar precuinat entre setmana.
> Leer Mas y Comentar <
Aquest mes de novembre la UNESCO ha declarat Patrimoni Cultural Universal Immaterial la Dieta Mediterrània a Nairobi, Kenia. El 29 d’agost de 2009 diversos països mediterranis com Espanya, Grècia, Itàlia i el Marroc van presentar la candidatura conjunta per a la inclusió a la llista de “La Dieta Mediterrània”. Amb aquesta qualificació la Dieta Mediterrània, així com els Castells, el cant de la Sibil·la de Mallorca i el Flamenco són pioneres en formar part de la llista de patrimonis universals immaterials.
> Leer Mas y Comentar <
Segons varis estudis, una de cada 10 persones pateixen efectes d’astènia a la tardor. Aquest trastorn es caracteritza per l’esgotament físic i mental, falta d’energia, tristesa, melancolia, falta de gana o inclús, depressió.
La tornada als hàbits quotidians, la rutina, la manca d’hores de son, l’estrès, una alimentació no adequada, juntament amb el canvi estacional (disminueixen les hores de sol, hi ha més pluges i canvis bruscos de temperatura) poden propiciar a l’aparició d’aquests símptomes.
Per recuperar la vitalitat i el to positiu, cal seguir uns consells bàsics que es basen en una alimentació adequada, l’exercici físic i el descans.
> Leer Mas y Comentar <
El característic de la dieta mediterrània és el seu ric contingut en fruites, llegums, cereals integrals, peix i fruita seca, tots ells aliments amb un alt contingut en minerals, vitamines i antioxidants que ens protegeixen de diferents agressions.
Són extensament coneguts els beneficis que l’alimentació mediterrània comporta a molts nivells, sobretot el cardiovascular. Ara, un estudi recentment publicat a la revista Archives of General Psychiatry ha demostrat també beneficis a nivell mental, com ara millorar la resistència enfront a frustracions diàries i a controlar l’estrès.
> Leer Mas y Comentar <
Segons el The European Food Information Council (EUFIC), esmorzar amb regularitat es relaciona amb un millor consum de nutrients i pot contribuir al manteniment d’un pes corporal saludable. Aquells qui esmorzen mostren uns hàbits més saludables, incloent un major consum de fruita, verdura i realitzen més activitat física.
> Leer Mas y Comentar <